"No es agradable estar solo con pensamientos lúgubres en el silencio blanco" (Jack London, The White Silence, 1899)

"Sí, el món ens ensenya a ser humils. Perquè vaig tornar d'aquell viatge avergonyit de la meva ignorància"
(Ryszard Kapuscinski, Viatges amb Heròdot, 2004)

16.10.09

Sí, Nobel de Comunicació

Comença a quallar l'evidència del Nobel de Comunicació a Obama: Llegiu l'article de Francesco Manetto d'avui a El País:

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Nobel/paz/comunicacion/elpepusoc/20091016elpepisoc_1/Tes

¿Ha hecho mucho Barack Obama por la paz? Desde luego ha hablado de ella, y valores como el diálogo, el multilateralismo o el deseo de cambiar el mundo impregnan sus ya célebres discursos. Pero en estos tiempos de comunicación masiva por todos los soportes posibles lo simbólico se sitúa a menudo por encima de lo factual. Así que eso, el mensaje antes que el hecho, el concepto universal de paz comprensible en todos los códigos de comunicación del planeta, es lo que se ha querido distinguir con el Nobel de la Paz. Para algunos, estaría mejor denominado como Nobel de la Comunicación. (...)

El columnista y premio Pulitzer Thomas L. Friedman ironizaba ayer a este propósito desde las páginas del Herald Tribune diciendo que si el presidente encontrara una manera de repartir los soldados que estabilizarán Afganistán y Pakistán sin sumir al país en un Vietnam, entonces sí merecería un Nobel, pero el de Física.

Ayer trascendió también que, al principio, tres de los cinco miembros del comité de Oslo se opusieron a la concesión, según informaba el periódico noruego VG. La representante en el comité del Partido del Progreso, Inger-Marie Ytterhorn, la conservadora Kaci Kullmann Five y la socialista Ågot Valle mostraron objeciones. En particular, Ytterhorn mostró sus dudas sobre la capacidad de Obama precisamente para mantener su compromiso internacional. "Había esperado más debate, en especial sobre lo problemático, la guerra en Afganistán", explicó Valle. Sin embargo, al final prevaleció el criterio del secretario del comité y ex primer ministro laborista, Thorbjörn Jagland, y los otros miembros se pusieron de acuerdo. (...)

6 comentaris:

Kravica ha dit...

Està clar que és un Nobel a la comunicació... El que em sembla molt trist és que, tot i que tres membres del Comitè estaven en contra de donar-li el Nobel a Obama, al final es van imposar els altres... En aquest món no funciona res, sempre hi ha gent venuda, pilotes, llepes... en fi, no voldria ser negativa, però és que cada cop anem pitjor... Tomahauck, sisplau, segueix fent articles interessants per donar-nos arguments i poder defensar les coses que calen, a mi se m'acaben les idees!

Kravica ha dit...

Hola, ja que parlem de premis de Comunicació... Encara que no sigui el Nobel, no està malament començar pel premi a la Millor estratègia de comunicació interna que dóna el Col·legi de Periodistes de Catalunya! Moltes felicitats, Eric, a tu i al teu equip! Que tots els teus seguidors del blog sàpiguen que sou uns cracks!

Unknown ha dit...

Hola Tomahauck,
podria fer-ho per mail, en plan recollit. Però una distinció d'aquest nivell mereix certa publicitat.

Felicitats a tot l'equip pel premi que comenta Kravica!!

Aura Esther ha dit...

Tens raó, Pep.. be, ja que no ho faras tu, Eric, ho farem nosaltres.... ;))

Font: http://www.periodistes.org/node/17459/detall:
El Col·legi lliura els primers Premis Gabinets de comunicació
28/10/2009 - El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha lliurat avui els Premis Gabinets de Comunicació, que en la seva primera edició han obtingut els periodistes de fonts que treballen a la Cambra de Comerç de Barcelona, en la categoria de Millor Pla de Comunicació; la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) en la categoria de Millor Estratègia de Comunicació Interna; l’Aeroport de Barcelona en la categoria de Millor Pla de Gestió de crisi; i el sindicat Unió General de Treballadors (UGT) Catalunya en la categoria de Creativitat i Innovació. Els premis compten amb el suport de Caixa Laietana.
Millor Estratègia de Comunicació interna: el pla presentat pel departament de comunicació de la UOC posa de manifest una campanya ambiciosa i abastant. El jurat valora el fet de portar a terme un pla sobre públics reals, però tractats des de la virtualitat, el que demostra que s’ha posat en pràctica una estratègia original.

Enhorabona Eric, a tu i a tot el teu equip, pel treball ben fet (amb "humilitat i saviesa" ...)
desitjo que aquest reconeixement i els que us arribaran us esperonin en el dia a dia

esther

Lourdes ha dit...

Me sumo a las felicitaciones!!
Un abrazo grande desde el Sur.
Gracias Kravica por contarnos.

aura esther ha dit...

Palès que no ha pogut amb els tres caps d’en Cerber, més aviat podria dir-se que s’ha honorat tribut a la publicitat enganyosa ...
i la pregunta meva és, ara... que?
Perquè pulveritzat el miratge d’un Hèrcules amable i comunicador, sembla clar que el fracàs és d’un model, el de diplomàcia representativa; sense veritable pressió social acompanyada dels mitjans (aquests darrers amb els seus propis cerbers ... i de mil caps!).